Sidor

Om mig

Mitt foto
Jag är en glad och social trebarnsmor som värderar hälsan högt. En god hälsa lägger grunden för så mycket annat gott i livet. Är nog lite fritänkande och omvärderande och tycker inte att allt ska vara som det alltid varit bara för att det är något man är van! Går ofta på min egen magkänsla och att testa nya saker är inte alltid av ondo. Visar det sig inte vara bra så har man iaf lärt sig något.

Jag letar

tisdag 13 september 2011

Vaniljpulver

Det här innebär inte att man skall använda sig av det som annars heter vanillinsocker, vanillinsocker eller äkta vaniljsocker. Man byter alltså ut mot äkta vara.

Det här är vaniljpulver och finns på välsorterade matbutiker. Jag hittade mitt på Coop och det kostar ungefär kring 30-35 kronor för en liten burk med en nettovikt 10g med ekologiskt pulver.

Man doserar försiktigt då det ger mycket smak.

Väldigt gott att smaksätta yoghurt, smoothies, müsli eller andra bakverk.
Tänk på att vaniljpulver kan ge en effekt av att det smakar sötare (det innehåller dock inte socker) så smaka av innan du tillsätter eventuella sötningsmedel.

Kolhydratinnehållet är försumbart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar