Sidor

Om mig

Mitt foto
Jag är en glad och social trebarnsmor som värderar hälsan högt. En god hälsa lägger grunden för så mycket annat gott i livet. Är nog lite fritänkande och omvärderande och tycker inte att allt ska vara som det alltid varit bara för att det är något man är van! Går ofta på min egen magkänsla och att testa nya saker är inte alltid av ondo. Visar det sig inte vara bra så har man iaf lärt sig något.

Jag letar

onsdag 14 september 2011

Zucchinilasagne

Ingredienser:

1 zucchini stor (eller 2 mindre)
Salt

Minst 500g köttfärs
1 gul lök
1 vitlöksklyfta, gärna mer
Olivolja
1 burk krossade tomater
Lagerblad
Torkad basilika och oregano
Salt och svartpeppar
Smör
1½ dl grädde eller mer
Ev ett pkt mozarella eller annan riven ost till gratinering

Gör så här:
Skiva upp zucchinin med osthyveln på längden. Lägg alla skivorna på en kökshandduk och strö lite salt över så att vätskan dras ur. Under tiden, hacka lök och vitlök och stek på i smör. Stek på köttfärsen då löken blivit mjuk och fin. Tillsätt tomaterna, lagerblad och örter, samt smaka av med salt och peppar. Låt småkoka i ca 20 minuter. Börja med ett lager zucchini i botten av en form, varva sedan med köttfärs. Häll på grädde och toppa med en god ost ovanpå. Gratinera i ugn i ca20 minuter 200grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar