Sidor

Om mig

Mitt foto
Jag är en glad och social trebarnsmor som värderar hälsan högt. En god hälsa lägger grunden för så mycket annat gott i livet. Är nog lite fritänkande och omvärderande och tycker inte att allt ska vara som det alltid varit bara för att det är något man är van! Går ofta på min egen magkänsla och att testa nya saker är inte alltid av ondo. Visar det sig inte vara bra så har man iaf lärt sig något.

Jag letar

fredag 16 september 2011

Tacowraps I och II

Ingredienser:
4 ägg
6 msk grädde
1 msk fiberhusk

Gör så här:
Vispa ihop och låt stå ett tag för att svälla. Stek sedan på medel värme i smör. Låt svalna någon timme i kylskåp innan servering.

Eller testa Åses förslag till wraps, nedan. Jag kan tycka att de blir smaklösa, de ovan och även dessa...skulle vilja ha lite mera smak. Ost? Krydda? förslag...anyone? ;)

Ingredienser:
4 ägg
1/2 dl fiberhusk
125 g färskost
salt

Gör så här: 
Vispa ihop äggen, tillsätt sedan osten och husken och saltet. Låt svälla.
Dela i fyra delar. Lägg varje liten klutt på ett bakplåtspapper och lägg ett nytt papper ovanpå. Kavla ut till lämplig rundel och grädda i 150 grader i 10-15 minuter. Kan med fördel gräddas flera i varmluftsugn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar