Sidor

Om mig

Mitt foto
Jag är en glad och social trebarnsmor som värderar hälsan högt. En god hälsa lägger grunden för så mycket annat gott i livet. Är nog lite fritänkande och omvärderande och tycker inte att allt ska vara som det alltid varit bara för att det är något man är van! Går ofta på min egen magkänsla och att testa nya saker är inte alltid av ondo. Visar det sig inte vara bra så har man iaf lärt sig något.

Jag letar

onsdag 14 september 2011

Broccoligratäng med skinka och svamp

Ingredienser:
Broccoli
Blomkål
Champinjoner el annan god svamp
Strimlad skinka
4 dl Grädde
1 äggula
4dl riven ost, gärna Västerbottensost
Smör
FondDuChef Grönsak

Gör så här:
Smält smöret och späd under vispning med grädden. Rör ut äggulan i lite grädde och häll ner i såsen. Smält även ner osten och fonden i såsen. Såsen skall inte koka!
Plocka isär broccolin och blomkålen i buketter och lägg i formen med skivade champinjoner. Tillsätt strimlad skinka och häll över såsen, strö över ost och gratinera i ugnen 225 grader i ca en 15 minuter eller  tills det fått fin färg.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar